środa, 21 lipca 2010

Kruche babeczki z bitą śmietaną

Piekłyśmy wczoraj kruche ciasteczka. Przy okazji wypróbowałam nowe foremki na babeczki. Dzisiaj ubiłam śmietanę i rozmroziłam kilka truskawek. Oto co wyszło...


A oto przepis na kruche ciasto (całkiem improwizowany ;))

Składniki:
3 i 1/2 szklanki mąki (po połowie tortowej i krupczatki)
1 i 1/2 kostki margaryny
1 i 1/3 szklanki cukru pudru
3 łyżki zimnej wody
2 żółtka

Przygotowanie:
Wszystko wrzucamy do miski. Najpierw siekamy nożem, a jak powstaną grudki, szybko zagniatamy. Wkładamy do lodówki na 1 godzinę.
Odrywamy kulki ciasta wielkości orzecha włoskiego i wylepiamy nim foremki.
Pieczemy około 15-20 minut w temp. 200 st. Piekarnik powinien być nagrzany.

Bitą śmietanę ubiłam ze śmietanki 30% z dodatkiem cukru pudru (około 3 łyżki na pół litra). A truskawki no cóż najlepsze są świeże, ale, jak już pisałam, całe przedsięwzięcie było improwizowane i spontaniczne, a truskawek świeżych brak :(

Smacznego!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...