poniedziałek, 16 sierpnia 2010

Allegro i Aaaannnnnnnnnnnielskie ciasto

Moje Filczaki w Rupieciarni powoli się sprzedają. Bardzo powoli. Za to zapasy czesanki dość szybko topnieją, dlatego postanowiłam sprzedać trochę towaru ;)
Tym razem na allegro. Zapraszam!

A jeszcze jedno. Anielskie ciasto okazało się ciastem iście diabelskim. Wyszedł spektakularny zakalec. Zdjęcia nie ma i nie będzie! Po wyjęciu z pieca oraz, rzecz jasna, przetestowaniu jakości, poszedł do śmieci. Moja intuicja dobrze mi podpowiadała, że ten przepis jest nieteges.  No, ale zawsze trzeba się przekonać. Przecież mogłam się mylić! No, ale się nie pomyliłam. A może lepiej było zrobić bezy? Z 12 białek? Uff...

Jak ktoś chce to podaję przepis. Może będziecie mieć więcej szczęścia?

ANIELSKIE CIASTO

SKŁADNIKI:
• 12 białek
• 25 dag cukru
• 4 opakowania cukru waniliowego
• szczypta soli
• 10 dag mąki
• 40 g mąki ziemniaczanej
• 30 dag śmietany kremówki
• 50 g pokrojonych pistacji
• 15 dag malin

PRZYGOTOWANIE:
Do lekko schłodzonych białek wsypać jedną trzecią cukru. Energicznie ubić. Nie przerywając ubijania, stopniowo dodawać resztę cukru, cukier waniliowy oraz sól. Masa białkowa powinna być ubita na sztywną pianę.
Delikatnie połączyć białka z przesianą mąką i mąką ziemniaczaną. Ostrożnie, ale dokładnie wymieszać na masę o jednolitej konsystencji.
Piekarnik rozgrzać do temperatury 175 st.
Masą białkową napełnić formę (pojemności około 2 litrów) w kształcie wieńca. Wyrównać powierzchnię.
Wstawić do piekarnika i piec około 40 minut. Wystudzić i wyjąć ostrożnie z formy. Przełożyć na paterę.
Ciasto udekorować bita śmietaną, opłukanymi, osuszonymi malinami oraz posiekanymi pistacjami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...